tryby mieszania warstw

Często mówimy, że coś jest przereklamowane. Praca na warstwach nie jest przereklamowana, ona jest naprawdę przyjemna i daje efektowne rezultaty.  Obróbka zdjęć w dobie fotografii cyfrowej bez programów pracujących na warstwach byłaby niepełna, nudna i nigdy nie dawałaby pożądanych efektów.
Nad oknem Warstwa mamy do wyboru Tryb i Krycie. Poniżej widać możliwe tryby mieszania warstw, zaś wybór siły krycia w zakresie 0-100 zależy od tego jakiejgo  efektu oczekujemy.


Na potrzeby tutorialu stworzyłam dwa pliki graficzne. Najpierw otworzyłam pierwszy z deseniem:

Następnie otworzyłam jako warstwę do pliku pierwszego  plik  z gradientem: 

Poniższe screeny stanowią przykłady zachowania się warstw, gdy wybierzemy odpowiedni Tryb mieszania warstw oraz poziom Krycia. Przypominam, że Tryb mieszania warstw oraz Krycie oddziaływują tylko na warstwę położoną poniżej warstwy aktywnej. Jeśli warstw jest więcej niż dwie, to efekt końcowy w oknie widoku zależy od trybu mieszania i krycia oraz widoczności (oko przy warstwie) wszystkich warstw. 

Tryb Zwykły Krycie 0 (bez krycia) - widoczna warstwa pod spodem:

Tryb Zwykły Krycie 100 (pełne krycie) - zakryta warstwa pod spodem, widoczna warstwa nad nią:

 Tryb Zwykły Krycie ok.50

Pozostałe tryby mieszania warstw:

























Pokaż komentarze: lub

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook Page

zBLOGowani.pl

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie

Kolekcja z albumami
oraz stare profile 
Iva Pas Mono Albumy
Iva Pas Albumy

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *