jedno zdjęcie z dwóch

Tutorial głównie dla tych, którzy korzystają z ręcznego ustawienia ostrości (MF).  Zdarza się, że  zrobimy kilka ujęć tego samego miejsca obierając róże miejsca ostrzenia i z żadnego do końca nie jesteśmy zadowoleni. Czasem w takiej sytuacji można spróbować połączyć zdjęcia 2 czy więcej w jedno.  Sytuacja najbardziej pożądana jest wtedy, gdy aparatem zamontowanym na statywie robimy kilka zdjęć z różymi punktami ostrości, tak wybranymi, by po nałożeniu zdjęć na siebie powstał jeden obraz z oczekiwaną idealną ostrością całego obiektu, czyli klasyczny focus stacking.
Ja zrobiłam dwa zdjęcia kwiatów z ręki, a więc zdjęcia, których teoretycznie nie da się złożyć w jedno, tak by miejsc łączenia nie było widać. Jedno wyostrzyłam na dole kadru, drugie na górze.



Wszystko zależy od obiektu jaki forografujemy (im więcej szczegółów o nieregularnych kształtach, rozmyć tym łatwiet ukryć niepasujące miejsca) i od naszej kreatywności.
1. Otwieram pierwsze zdjęcie jup(86) - dolna warstwa
2. otwieram drugie zdjęcie jup(87) jako warstwę do zdjęcia pierwszego (Plik_> Otwórz jako warstwy) - na górze w oknie warstw
3.do warstwy górnej dodaję maskę białą bez przezroczystości (czyli w oknie widoku po lewej nie widzę dolnej warstwy tylko górną)
4. po prawej stronie wybieram narzędzie: pędzel, kolor: czarny, w opcjach narzędzia ustawiam tryb krycia:
Zwykły, krawędzie pędzla: rozmyte, rozmiar: jaki potrzebny
5. Na masce odkrywam czarnym pędzlem  części ze spodniej warstwy, które chcę widzieć na górnej warstwie. Czarne plamy na białym kolorze maski pokazują, które miejsca odkryłam.

6. PPM (prawy przycisk myszy) klikam na aktywną warstwę górną i LPM wybieram "Nowa z widoku". 

W oknie podglądu  pokaże się warstwa Widoczny (efekt obrazu scalonego), którą można dalej dowolnie edytować: 

7. Ja przy pomocy Krzywych koloru (Kolor-> Krzywe) zmieniałam tonację zdjęcia: 

8. Dodałam nieco kontrastu. Pamiętając, że kontrast przyciemnia - zdjęcie nieco rozjaśniłam: 







Pokaż komentarze: lub

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook Page

zBLOGowani.pl

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie

Kolekcja z albumami
oraz stare profile 
Iva Pas Mono Albumy
Iva Pas Albumy

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *