zaznaczenie pierwszego planu

Są takie zdjęcia,  z których w łatwy sposób można wydzielić jakiś element i wykorzystać go do stworzenia
całkiem nowego obrazu albo umieścić go w już istniejącym obrazie. Dzisiaj zapraszam do tutorialu, w którym przedstawię narzędzie, przy pomocy którego można łatwo takiej manipulacji dokonać.

  1. Otwieram plik
  2. Wybieram narzędzie  Zaznaczenie pierwszego planu i w opcjach narzędzia wybieram parametry.
  3.  Zaznaczam w przybliżeniu obszar do wydzielenia (wstępna selekcja): 
  4. Po zamknięciu linii zaznaczenia pojawi się niebieskie tło poza obszarem zaznaczenia i w tym momencie automatycznie moim  narzędziem staje się pędzel: 
  5. Przy pomocy ciągłej linii zaznaczam zakres kolorów w obszarze, który chcę wydzielić (następna selekcja). Wybrałam z palety kolorów kolor zielony, bo taki nie występuje w tym obszarze: 
    UWAGA: jeśli są jakieś niedociągniecia zaznaczam w opcjach narzędzia Oznacz Tło i w powiększeniu, przy pomocy koloru maski tła (w moim wypadku niebieski) koryguję je większym czy mniejszym rozmiarem pędzla.Ja nie wybrałam paramretru Wygładzanie, ale czasem jest to konieczne, zależy od jakości obrazu, krawędzi elementu.
  6. Jeśli poprawki są kompletne, wciskam klawisz Enter i otrzymuję precyzyjne zaznaczenie obiektu. Wycinam go lub kopiuję:
  7. Tworzę nowy obraz - otwieram Nowy plik z czarnym kolorem tła, na które wklejam wydzielony skopiowany obszar: 
  8. Poddaję obraz dalszej edycji wg własnego upodobania:


  9. Gotowy plik Eksportuję jako do albumu.

Pokaż komentarze: lub

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook Page

zBLOGowani.pl

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie

Moje ALBUMY
Kolekcja z albumami
oraz stare profile 
Iva Pas Mono Albumy
Iva Pas Albumy

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *