wyostrzenie zdjęcia

Jest wiele gotowych filtrów, dodatków służących do wyostrzenia zdjęć. Ten tutorial pokazuje jak można samemu utworzyć filtr "high-pass"/górnoprzepustowy i zwiększyc ostrość zdjęcia.
1. Otwieram plik
2. Duplikuję 2 razy warstwę dolną.
3. Górna warstwa  rozmycie Gaussa (filtr-> Rozmycie-> Rozmycie Gaussa->RLE 8px)
4. Górna warstwa Kolory-> Inwersja, krycie warstwy 50 (otrzymałam szary obraz):

5. Górną warstwę i warstwę pod nią scaliłam  czyli połączyłam w dół (okno warstw, górna warstwa -  Prawy Przycik Myszy/Touchpada - Połącz w dół)
6. Scalona warstwa - Kolory-> Poziomy. Na histogram widać suwak koloru szarego Gamma na 1 (pik), suwak wyboru koloru czarnego ustawiam na 100, natomiast białego na 155. Utworzyłam filtr high-pass.


7. Wybieram Tryb mieszania warstw na Miękkie światło, krycie 100 (UWAGA: w zależności od oczekiwań można przesunąć suwak w lewo - słabszy efekt ostrzenia, zwiększyść ostrość dublując warstwę lub można wybrać inny Tryb mieszania warstw np. Twarde światło czy Pokrywanie oraz inne krycie np. 40 czy 60)


 Przed:
Po:














Pokaż komentarze: lub

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook Page

zBLOGowani.pl

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie

Kolekcja z albumami
oraz stare profile 
Iva Pas Mono Albumy
Iva Pas Albumy

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *